[Projectleiding] [mch2022-orga] COVID-19 policy and request to wear masks in public tents

Wilco wilco at ifcat.org
Fri Jul 15 00:58:53 CEST 2022

Ha Janneke,

Wij begrijpen heel goed dat er heftige reacties kunnen ontstaan en
juist daarom hebben we het heel neutraal gehouden. We zijn
gastheren/gastvrouwen en daar houden we het graag bij ;-)

We willen er richting bezoekers vooral zo min mogelijk bij stilstaan,
al willen het ook niet onduidelijk laten. Mede omdat het element van
gedrag in de huisregels bij een horeca gelegenheid hoort (dat is zelfs
verplicht). Verwachten dat mensen op drukke plekken significant afstand
houden op een open event is mijn' inziens onrealistisch. Ik voorspel
dat mensen die dat wel verwachten hun horeca bezoek redelijk tactisch
zullen moeten uitvoeren. Daar is ook niet op gepland zoals dat wel was
voor MCH'21. Dat mensen elkaar dienen te respecteren om wat ze wel/niet
dragen mag je absoluut wel van iedereen verwachten.

Ik heb net een proof read gedaan van de huisregels en denk dat we op
het punt van mondkapjes kort en duidelijk moeten zijn. Anders riskeer
je dat mensen elkaar erop blijven aanspreken en dat is denk ik voor ons
nog lastiger te de-escaleren.

We zouden kunen verwijzen naar de code of conduct, maar ik vrees dat
zoiets dezelfde uitwerking heeft. Onze bottom line; respecteer elkaar,
want anders zien we graag dat je je elders vermaakt.

@Kato; ik geef nog seperaat terugkoppeling op het gehele document, maar
voor bezoekers moet het punt mondkapjes/COVID terug naar 1 regel
neutrale tekst. Dat zou zelfs zoveel als bovenstaande bottomline
tekstregel kunnen zijn.

Wel willen we voorkomen dat de grote hoeveelheid Angels die wij
gedurende het event nodig hebben vooraf (of erger nog tijdens een
shift) afhaken omwille van dit punt. Wederom denken we dat de neutrale
middenweg daarvoor het beste werkt. Met het expliciet faciliteren van
Angels denken wij dat we recht doen aan het uitdragen van de Code of
Conduct, maar tegelijkertijd ook respecteren dat er verschillende
inzichten over zijn.

Je heb correct begrepen dat de barren eigenlijk open zijn. Natuurlijk
is er wel enige afscherming, maar die is functioneel en noodzakelijk.

Groeten,
Wilco