[Projectleiding] [mch2022-orga] COVID-19 policy and request to wear masks in public tents

Janneke/Rizoom janneke at mch2022.org
Thu Jul 14 23:08:16 CEST 2022

Hoi Wilco,

wat goed dat jullie hier over na hebben gedacht!

Ik had van Netsmurf begrepen dat de barren eigenlijk open zijn aan alle
kanten, we hebben ze daarom niet apart benoemd of het met jullie
besproken. Wat mij betreft klinkt jullie plan goed, ik zal voor bij de
barren ook wat banners brengen met het mondkapjes verzoek.

Jullie maatregelen klinken in lijn met het door ons opgestelde beleid,
ik cc de projectleiding lijst even omdat we samen dit beleid opgesteld
hebben.

Één ding: Ik wil je wel meegeven op te passen met het uitdragen van die
specifieke huisregel, er is daar wat heftige discussie over geweest op
IRC/Twitter. De verwoording van het respecteren dat mensen wel of niet
een mondkapje dragen ligt erg gevoelig bij sommige mensen in de
community en kan heftige reactief oproepen, ik wil graag voorkomen dat
jullie daar op aangesproken worden en er mee bezig moeten zijn (en ook
dat ik als Team:Cohesion er mee bezig moet zijn). Ik heb zelf dezelfde
verwoording gekozen een paar dagen geleden, en dat viel erg slecht.

Ik zou je daarom dus aanraden dit uit de huisregels te laten, omdat de
Code of Conduct eigenlijk al afdekt dat mensen fatsoenlijk met elkaar om
horen te gaan. En dat is ook zo in de barren, en ook zo over al dan niet
een mondkapje dragen.

Mocht je uitleg willen of even van gedachten willen wisselen, bel me dan
even op 06-20961389.

Goed bezig verder! Kijk er naar uit een biertje te kunnen drinken in een
van de barren!

Groeten,

Janneke