[Projectleiding] herinnering: input leveren vanuit teams voor breakpoint meeting

Janneke van den Brand janneke.vandenbrand at gmail.com
Mon Feb 22 15:15:26 CET 2021

Bij deze wat ik uit Deco terug heb gekregen:

Samenvattend om uiteenlopende redenen ziet men het niet echt meer zitten en
bij een deel van de mensen is motivatie weggevallen. Ik heb de vraag
overigens zo open mogelijk gesteld, dit zijn antwoorden als ik direct
vraag: I would really love to hear how you feel about organizing the event.

*1*. Ik zie even niet hoe het verder moet met Deco.Co-teamlead kwijt, en
dat helpt niet; verder heb ik moeite met focussen.
Als er een online event komt, is er hoe dan ook geen deco, en dat vind ik
momenteel eigenlijk niet erg.

*2.* Ik heb al pauze genomen, maar wilde de moraal niet torpederen: maar de
onzekerheid over of MCH door kan gaan was tevens een overtuigende factor in
mijn besluit. Meedraaien in de organisatie kost mij energie en de return
zit in het evenement zelf. Maar als het niet zeker is dat het evenement
door kan gaan verstoort dat deze kosten/baten balans.

*3.* Ik ben zelf erg pessimistisch dat er enige vorm van fysiek evenement
kan plaatsvinden, om vooral 3 redenen:
- De incompetentie van de overheden met de verspreiding van vaccins,
waardoor er van de zomer echt nog niet genoeg inentingen verdeeld zijn.
- De opkomende mutaties zoals de Zuid Afrikaanse en de Brazilaanse die
zoals het lijkt niet geremd worden door het huidige vaccin maar wel
besmettelijker zijn.
- Een steeds groter wordende groep mensen die de beperkingen negeren en
daardoor het voor iedereen verpesten, waarvan ik verwacht dat dat het flink
erger word als het weer beter wordt.

Denk dat er daardoor geen realistische kans is dat er een 'normaal'
evenement kan plaatsvinden.
Ik zie zelf niet heel erg de meerwaarde van een digitaal evenement, ik merk
al tijden dat de talks op hackerevents steeds minder impact hebben omdat
het delen van de dingen met veel impact vaak al veel eerder digitaal
gebeuren.
Daarnaast zit ik (en waarschijnlijk de meeste andere hackers) bij dit
thuiszitten al heel veel achter een scherm en is het achter een scherm gaan
zitten met een MCH logotje in het hoek niet echt een meerwaarde...

De rest van een hackercamp online doen buiten de talks zie ik niet echt een
mogelijkheid voor. Digitaal een village bezoeken, rondkijken naar alle
coole zut die iedereen heeft meegebracht zie ik niet echt goede
mogelijkheden voor. Misschien het hele camp als VR ervaring, maar dat is
wel heel lastig te realiseren...

Moet ook zeggen dat ik met dit in mijn achterhoofd moeilijk motivatie kan
vinden om tijd te storten in de voorbereidingen.

*4*. My personal opinion is that the camp should only take place as a
physical event if the event can take place without too strict limitations.
As a make-or-break point I think being able to freely walk around on paths
is a must have, if there are going to be things like one way roads or
queues everywhere then I'm out. Also I wonder, if we don't know how the
situation will be in summer now, then how would the situation be any
different in april?

Also: I think the event could be great as a virtual online thing as well. We
could sell the badge as a separate item in the ticket shop

*5. *Er was iemand die geen direct antwoord gaf, maar wat hoop putte uit
het nieuws over het noodfonds (zondag in nieuwsuur). Die hoop was een
beetje weggevallen na het bekijken van die uitzending: -sigh- there is a
300 million warranty fund for festivals, but even the big guys (Lowlands
et-al) don't know how this warrantee is going to play out and can't even
get event licenses for this summer with this clause in them. The Dutch
governement at it's finest.