[Projectleiding] Orga health check

Juerd Waalboer juerd at tnx.nl
Wed Feb 12 14:41:38 CET 2020

Str Aw skribis 2020-02-10 22:16 (+0100):
> B) De orga-health-check is mijns inziens nu nog niet aan de orde.

In beginsel ben ik het met je eens. Toch is het fijn om een lijstje te
hebben van teams die al zijn gestart. Daarmee bedoel ik dat ze dermate
zelf-organiserend zijn dat er zelfs in dit vroege stadium al inhoudelijk
over 't team wordt gepraat.

Kunnen we anders een iets uitgeklede versie doen, met in plaats van
rood/oranje/groen een simpele "al gebootstrapt ja/nee"?

In sommige gevallen is er nog niets via de bedoelde kanalen doorgegeven,
maar heb je wel in de wandelgangen misschien iets gehoord. Zo weet ik
dat er al informeel wordt overlegd door degenen die LHQ willen gaan
draaien :)

In mijn ervaring is zo'n vroege zelforganisatie een goede indicatie voor
succes, en weten dat er nu al dingen op de rails zijn, is wellicht goed
voor het beheersen van onze eigen stressniveaus :)
--
Met vriendelijke groet, // Kind regards, // Korajn salutojn,

Juerd Waalboer  <juerd at tnx.nl>
TNX