[Projectleiding] Covidbeleid tijdens MCH

Elger Jonker elger at ifcat.org
Tue Jun 14 16:27:33 CEST 2022

https://pad.hackalot.nl/covidmaatregelen?both

> Ik denk dat 300 tests idd een erg laag aantal is om in te kopen, op EMF waren er in alle Orga/Crew/Volunteer/team + de EHBO tent in ruime mate Covid tests beschikbaar voor orga en er werd elke dag in team meetings en ontbijt gevraagd te testen. Er waren ook stikkers om te laten zien dat je die dag getest had om het testen te bevorderen.

Maar werd er ook veel getest? Waren er uitzonderingen die dan vreemd werden aangekeken? En na verloop van tijd?

> Elke bezoeker met een hoetstje/loopneus/symptomen werd door EHBO gevraagd te testen, ik zou eerder 3000 testen kopen.

Als we de orga iedere dag laten testen zit je snel op de 1500 tests. Met voldoende bezoekers die zich willen laten testen enzo is dat niet zo heel gek ingeschat.

> Iedereen die positief was moet meteen gaan inpakken en zelf alternatieve accommodatie in de buurt, hotel B&B dan wel vervoer naar huis regelen maar mocht niet op het veld blijven. Op het veld blijven betekend dat we ook faciliteiten als WC's en Douches apart moeten gaan zetten voor "besmette" personen, denk dat je zelfs met een vrijwillig veldje erg op moet passen en dat daar iets van een afscheiding/bordjes omheen moeten....je zou het ook op de kaart aan moeten geven... lijkt mij allemaal verre van wenselijk....

Met een yeet-beleid is het wel het allersimpelst, maar dan moeten we ook bereid zijn dat iemand zonder geld, zonder verzekering, toch ergens terecht moeten helpen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar daar hoeven we niet het plan op te baseren.

Groeten,
Elger