[Projectleiding] Covidbeleid tijdens MCH

Boekenwuurm boekenwuurm at boekenwuurm.nl
Tue Jun 14 09:11:40 CEST 2022

Hoi!

Prima blog, voor mijn gevoel zijn alleen de maatregelen nogal mild en
passief. Wat in lijn is met het overheidsbeleid, en bij gebrek aan een
sectorbeleid het beste wat we hebben.

Ik zie dat er een zin veranderd is ten opzichte van de EMF blog:
Prevalence of COVID in the Netherlands is at low levels, but it's
likely to still be quite prevalent during the event.

Met een R=1.21 lijkt me dit een garantie en als er niks veranderd,
zullen we tijdens het evenement weer hoog zitten. Met dat in gedachten
voelt 300 zelftesten voor EHBO en preventief testen in de orga ook aan
de lage kant?

> De gedachte was meer:
>
> "Ik heb positief getest en wil niet een risico voor de mensen van
> mijn
> village vormen en kan ook niet meteen naar huis terugvliegen en heb
> geen
> geld voor een hotel, heb je een veldje voor mensen zoals ik?"
>
> Is nogal anders dan mensen van hun vrijheid beroven, meer mensen de
> ruimte geven om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Het probleem was (onder andere) dat we wel iemand apart kunnen zetten,
maar dat kunnen we niet voor langer dan dat MCH duurt. En na die dagen
kan iemand nog steeds niet met het openbaar vervoer, in een vliegtuig
of met de rest van diens village in een voertuig terugreizen.

> Waar zie jij die prijs?
> Ik kom op ~€475 / 300st:
> https://drogistdeal.nl/pages/flowflex-corona-zelftest-groothandel

De tussenhandelaar waar ik ze haal heeft nog een paar duizend voorraad,
en vraagt €1.25 voor een enkele Boson SARS-CoV-2 Antigeen Sneltest
single unit verpakking, en staat open voor bulk korting.

groeten,
Christel