[Projectleiding] Covidbeleid tijdens MCH

Walter van Holst walter.van.holst at xs4all.nl
Mon Jun 13 12:12:55 CEST 2022

On 13-06-2022 11:48, Henry Schokkenbroek wrote:
> Volgens mij hadden we quarantaineveld afgeschoten. Het is onhaalbaar met
> faciliteiten plus wij kunnen/mogen iemand niet zijn vrijheid beroven.
> Quote needed

De gedachte was meer:

"Ik heb positief getest en wil niet een risico voor de mensen van mijn
village vormen en kan ook niet meteen naar huis terugvliegen en heb geen
geld voor een hotel, heb je een veldje voor mensen zoals ik?"

Is nogal anders dan mensen van hun vrijheid beroven, meer mensen de
ruimte geven om hun verantwoordelijkheid te nemen.

> Het beschikbaar hebben vind ik een goed idee, ik zou erg terughoudend
> zijn met het verplichten.

Uiteraard, er is geen enkele basis om te kunnen verplichten in de
Nederlandse wet- en regelgeving. Maar opnieuw: faciliteer het nemen van
die verantwoordelijkheid.

Groeten,

  Walter