[Projectleiding] budgetering team projectleiding

maja at ifcat.org maja at ifcat.org
Mon Jul 26 20:53:13 CEST 2021

Hoi projectleiding, :)
Ik heb net een google sheet met jullie gedeeld als uitgangspunt voor de budgetering voor team projectleiding. Ik heb arbitrair wat ingevuld om een beetje een beeld te geven waar ik naar op zoek ben. Het gaat om een best guess van alle uitgaven dit het team PL gaat hebben.

Per item kan dan een sheet toegevoegd worden met toelichting. Voor de cashflow is het handig te weten wanneer je de uitgave verwacht. Vandaar dat ik een datum bij de items in de overzicht een datum heb toegevoegd.

Ik heb de begrotingen voor t-shirt en fieldday bijv al ingehangen maar dit zijn maar slechte copy/paste acties uit excel vanwege tijdgebrek. Pas het vooral aan!

Ik weet nog niet precies hoe maar ik wil op een manier labels toevoegen om meer inzicht te krijgen of de uitgave noodzakelijk is, of het een investering is etc. Misschien komen jullie wel al direct met een beter voorstel. :)

Per item is het denk ik handig altijd iig de volgende vragen te stellen:
- is de uitgave voor MCH noodzakelijk? wat gebeurt er als we dit niet hebben?
- niet alleen is jou het het geld waard maar zouden de deelnemers - dus degene die tickets kopen - hun ticket bijdrage hiervoor willen uitgeven?
- koop je iets in wat je ook in een voorm zelf kunt maken?
- is het een uitgave of een investering? hebben we daar op lange termijn iets aan?

Jullie zijn nog een beetje het proefteam. Electrowolf en ik willen dit liefst van elk team een eigen gemaakte begroting als basis om te kijken wat wel en wat niet kan.

De begroting die de teams maken is dus alleen een voorstel en finance gaat proberen het zo goed mogelijk aan elkaar knopen en een cashflow te maken.

Ik ben de volgende weken niet per mail bereikbaar maar wel per telefoon. Bel me vooral, ook is het maar voor een mini vraagje voor meer context. :)

Willen jullie deze excel voor mij zo goed mogelijk invullen? Wellicht is het handig naar de afgelopen keer terug te denken wat er toen voor uitgaves waren. Misschien kom je op de timeline ook nog het een of ander tegen dat ik niet heb opgeschreven. Twijfel je bij een stukje of het bij team projectleiding hoort of bij iets anders, schrijf het vooral op. Het zou perfect zijn als alle uitgaves voor het event bij een team komt.

Het is nu verre van perfect maar hopelijk wel een werkbaar begin.
Groetjes
Maja