[Projectleiding] Team statusvelden uitgewerkt, graag status bijwerken voor health check

Elger Jonker elger at ifcat.org
Thu Oct 1 10:04:46 CEST 2020

Tof!

Zou je die definities in het Engels kunnen opstellen? Dan maak ik er wel een select veld van en voeren we dat door op de wiki. Inclusief je klassificatie, want die zit in de goede richting :)

Als je behoefte hebt op verdere uitwerking dan is dat ook waardevol.

Maar staar je er niet op blind:
Achter dit systeem zit dat een van onze kerntaken is: teams 'zelfstandig' maken (ofwel: onszelf overbodig maken). Dat gaat natuurlijk niet overal lukken, maar het is een goed doel want het past bij decentralisatie en robuustheid. Wat "zelfstandigheid" is wisselt per team, en er is geprobeerd te vatten wat over het algemeen geldt. Soms kan je iets op groen zetten terwijl het onwaar is, omdat het onderliggende doel behaald is (denk aan een NOC). Misschien moet het "team opereert volledig zelfstandig" een vinkje worden. Anyhow: goed initiatief! :)

Groeten,
Elger