[Projectleiding] AVG holadiejee

Attilla de Groot attilla at ifcat.org
Wed Jul 24 09:49:50 CEST 2019

Heren,

Om eerlijk te zijn vind ik deze discussie al enigsinds uit de hand lopen.

Ik ben absoluut geen expert op het gebied van de AVG, maar Julius, zoals je zelf aangeeft jij ook niet. Het lijkt mij verstandig om de inhoud dan ook over te laten aan iemand met de kennis op het gebied en onze evenementen kent. Brenno lijkt mij daar de meest aangewezen persoon voor en of dat een FG titel heeft of niet, dat maakt mij weinig uit.

Ik zou graag een extern advies willen, omdat ik mij afvraag (aan de hand van de onderstaande discussie) of we niet opzoek zijn naar regelgeving waar we aan moeten voldoen of dat er daadwerkelijk een probleem is. Zover ik mij bewust ben hebben wij namelijk zeer weinig gegevens van onze deelnemers.

Als jij ons hierbij wilt helpen Brenno, dan ben ik helemaal voor.

Groet,
Attilla

> [...]
>
> Wat ik wil voorkomen (en dat is met iedereen die onderdeel is van een "core" team) is dat men meerdere taken/projecten op zich gaat nemen tijdens het evenement, vooral "pret" projecten die weinig bijdragen aan het evenement. Dit soort projecten leiden namelijk heel makkelijk tot stress, burnouts en psychische klachten voor de betrokkenen. Daarom wil ik ook dat iedereen tijdens het evenement slechts met 1 pet rondloopt, namelijk de pet die het evenement het meest vooruit helpt. Ga je proberen je takenpakket uit te breiden, dan gaat dit gegarandeerd leiden tot stress en klachten die op het hele evenement voelbaar zijn. Dat wil dus zeggen dat als je als FG op het terrein wil rondlopen, je het risico loopt dat je de taak van havenmeester moet gaan laten vallen. En dat wil ook zeggen dat als we minder mensen hebben op proefballonnen, we meer mensen op de kritieke teams (zoals safe harbour) kunnen zetten.

>>> 2. Wij volgen geen personen of groepen. Hierbij moet tevens duidelijk zijn als IFCAT zijnde, onze kernactiviteit het organiseren van evenementen is en niet het volgen van personen.

>>> 2. Heeft de gebruiker expliciet toestemming gegeven dat wij deze informatie mogen verwerken?
>>> 3. Hoe lang worden deze gegevens opgeslagen? Kan ik de gegevens verwijderen als ze niet meer nodig zijn?
>>> 4. Is er een exportfunctie voor de gebruiker?
>>> 5. Kan de gebruiker zijn account verwijderen? Zo niet, kan een admin dit voor hem doen?
>>> 6. Kan de gebruiker instellen welke gegevens van hem zichtbaar zijn?