[Projectleiding] question regarding cooking and BBQ on MCH

jeroen at ifcat.org jeroen at ifcat.org
Fri Jun 17 04:14:37 CEST 2022

Jick,

Ik denk niet dat mensen zich daar echt aan gaan houden, je gaat diverse kook toestellen zien op spiritus, benzines etc.

Is het een optie om :

1.	Dat wij adviseren om op gas of elektrisch te koken.
2.	Dat andere vloeistoffen om te koken gedoogd worden maar ontraden door de lokale brandweer.
3.	Dat wij verbieden om op hout/houtskool/briketten/kolen andere vaste brandstoffen te koken/bbqen, ivm met de as resten.

Die grote flessen daar kun je in ieder geval van uitgaan dat die er zijn, ik kom zelf met een 5l fles om te koken.

Mischien is het ook goed om op dezelfde pagina aan te geven dat gas regulatoren niet ouder dan 5 en slangen niet ouder dan 10 jaar mogen zijn ?

En dat daar steeksproef gewijs op gecontroleerd wordt ? Dat is in 2017 ook gebeurd door de brandweerman, die is oa bij foodhacking en wat grote tenten gaan kijken.

Jeroen