[Projectleiding] ICE team + afspraken + radio communicatie instructie

jeroen at ifcat.org jeroen at ifcat.org
Sun Jul 3 17:29:40 CEST 2022

Maurits,

Zie inline.

Jeroen

From: maurits.dusoswa at kpnmail.nl <maurits.dusoswa at kpnmail.nl>
Sent: Friday, 1 July 2022 12:48
To: Jeroen Van Veen <netsmurf at gmail.com>; henk.schepers.hs at gmail.com
Subject: ICE team

Hoi jeroen,

over dat ICE-team:

Je wil iedereen die een portofoon uitgereikt krijgt meedelen dat zij mogelijk kunnen worden ingezet voor dit tijdelijke team.

JVV:Ja idd en als ze dat codewoord horen dan zelf met bijvoorbeeld een +1 naar de Centrale post horen.

Over hoeveel uitgiftes spreken we dan ongeveer?

JVV:https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ucUTXSx_QAp9fKanPon81vTIZz3K3HDMnio_uzbNAWM/edit#gid=0

JVV:De exacte aantallen 😊 we kunnen ook vragen dan met een +1 naar de centrale post te komen, niet iedereen hoort het.

Ik stel voor dat we het codewoord RED-ALERT gebruiken. dat is gelijk duidelijk en het is ook nog wel humoristisch.

Kan dacht zelf aan iets minder direct alarmerend, de centrale post kan gewoon een ICE-T oproep doen dan zijn buitenstaanders die naast iemand staan als zo’n oproep plaatsvind meteen in paniek.

Iets van “ICE-T oproep iedereen met een radio die dit hoort zo spoedig mogelijk naar de centrale post voor instructies” en dat dan 3x herhalen 1 min uit elkaar.

In het geval van zo'n oproep wordt iedereen opgeroepen. Er is natuurlijk wel een kans dat we op een gegeven moment teveel mensen hebben, maar dat zien we later wel.

JVV:Bij teveel kun je ze altijd weer wegsturen of de geschikste er uit halen…. Beter teveel dan teweinig in zo’n situatie.

1. Hoe gaan we deze mensen oproepen?

JVV:Via de radio met bovenstaande zin ?

2. Kan dat door de CP worden gedaan?
JVV:Dat zou ik zeker door centrale post laten doen.

3. Hoe gaat dat precies in zijn werk?
JVV:3x zinnetje op de radio.

Laten we afspreken dat het team wordt opgeroepen bij:

- een warme calamiteit (nu paniek, nu actie nodig) door de CP exclusief in mijn opdracht.
JVV:Mee eens, stel voor dat we dan ook afspreken dat het actieve EMT dan met bloedspoed naar de Centrale post komt en daar door jullie gebrieft wordt.

- een koude calamiteit (over een paar uur pas ellende) i.o.m. het EMT.
JVV:Idd dat is volgens mij in lijn met de afspraken.

Op het moment dat de chaosperiode van de calamiteit voorbij is, zal ik weer afschalen.
JVV:Idd.

Hoe krijgen we deze boodschap(asap naar HQ, grid M13 komen) bij de leden onder de aandacht?
JVV: Ik denk op dag -2 en op dag 0 een korte ICE-T meeting in een tracktent met 10 min instructie ?
JVV: Misschien met radio team afspreken dat er op die tijden ook een korte radio instructie is.
JVV: Bij uitdelen radio’s en centrale post ook een instructie poster ophangen en mensen vragen die te lezen ?
JVV: Flyers maken met radio instructie ? Bijvoorbeeld naam persoon die je wilt spreken altijd eerst en dan pas je eigen naam + vraag.

JVV: A4 Grid kaartjes maken en uitdelen met op de achterkant radio instructies ?

JVV: etc etc ?

Greetz

maurits