[Projectleiding] Overname domeinnaam orga.news

Juerd Waalboer juerd at tnx.nl
Wed Jan 5 16:24:59 CET 2022

Hoi PL en Knorrie,

orga.news was best een zinnige en leuke site, waar aardig wat orga elke begin van de maand even keek of er wat nieuws stond. Toen ik er geen tijd en energie meer in kon steken, is de site praktisch gestorven.

Maar op zich geloof ik nog wel in het grote nut van een plek om openbaar periodieke updates te geven van waar alle teams mee bezig zijn, met kleine redactie die ook actief met de teams werkt om dat nieuws te verzamelen, en specifiek gericht op orga ipv algemene bezoekers. Bekijk de oudste posts voor 'n indruk van wat ik eigenlijk maandelijks had gewild.

De domeinnaam orga.news verloopt op 19 juni 2022, en werd gedoneerd door dave_o. Hij stopt met die donatie en gaat de domeinnaam niet meer verlengen. Ik heb geen budget voor dit doel en zie mezelf orga.news ook niet uit het slop trekken. Willen jullie de domeinnaam overnemen?

Het draait momenteel op een VPS die ik bij Hetzner huur. Dat is voor mij ook niet al te zinnig om aan te houden, en ook dit is wat mij betreft ter overname beschikbaar.

Het is opzettelijk buiten ifcat-infra gebouwd, vanwege onafhankelijkheid van de teams PL en sysadmin, zodat we onze eigen gang konden gaan. Dat lijkt me nog steeds een goed idee, maar er is natuurlijk ook wat te zeggen voor gecentraliseerd beheer.

Wat betreft mijn inzetbaarheid durf ik geen voorspelling te doen. Ik hoop de energie en motivatie nog te vinden.

Wat gaan we doen met domeinnaam en VPS?

Groetjes,

Juerd