[Projectleiding] Goed bedoelde hulp die niet handig is of niet fijn ervaren wordt

Sebastian Oort bas at knutselaar.net
Fri Apr 1 18:28:37 CEST 2022

Hallo projectleiding, ik krijg de afgelopen twee weken bijna non stop uit diverse hoeken van jullie onwijs goedbedoelde hulp en daardoor tolt mijn hoofd nogal. De hoeveelheid mailtjes, IRC berichten en signal berichten vanuit jullie is niet meer bij te houden. En ik ben daar net zo schuldig aan, laat dat duidelijk zijn.

Alsjeblieft: stop met nog meer variabelen toevoegen in een al heel krakkemikkig plan. Of: trek de klus uit m’n handen en doe het zelf want ik kan niet zo werken. Ik weet van voren niet meer wat ik van achteren heb afgesproken in de diverse categorieen.

Over “mijn" boels lijst: ik snap goed dat je ideeen hebt over wat er bij moet en wat er af. Maar je weet mijn afwegingen misschien nog niet. Ik moet tot ik beter weet er op rekenen dat Mecklenborg niet komt. Zo simpel is het. We hebben nog steeds geen definitieve bevestiging dat ze komen, wanneer ze dan komen en hoeveel dat gaat kosten. Ook hebben ze nog steeds geen lijst doorgegeven met gewenste apparatuur. Dus richt ik mijn huurlijst in op het scenario dat we alles zelf moeten doen.

Ik ben net misschien wat kortaf tegen Jeroen geweest hierover: sorry daarvoor. Ik weet dat jullie het allemaal met veel overtuiging en liefde voor het event doen, en ik ook. Love you all, en dat soort kleffe dingen.

Maar geef me even een paar dagen lucht, en probeer het ook voor mij overzichtelijk te houden. Dit soort lijntjes moeten echt wat minder intensief zijn. Voorbeeld: Ik had graag gezien dat ik gewoon 1x de vraag kreeg: hoi, hoeveel koelcapaciteit heb je nodig per wanneer? en dan dat het gewoon geregeld werd. Ik heb nu volgens mij wel vier keer een andere aanbod gezien en ik weet nou echt helemaal niks meer.

En dat dan nog even achterom mijn huurlijst wordt aangepast omdat iemand vind dat ik een extra vriezer nodig heb… Terwijl ik aan de andere kant op m’n spreekwoordelijke donder krijg dat ik grof over mn budget heen ga… En als ik daarna nog een goedbedoeld bericht over borden krijg… je snapt dat na een lange werkdag het misschien niet zo goed valt. Dus nogmaals: Sorry Jeroen! (maar je timing was onbedoeld echt heel rot, kan de besten gebeuren..)

Dus: Ik hou echt onwijs veel van jullie allemaal, maar please breng weer wat sanity in hoe jullie te werk gaan. Volunteers is een intense klus waarbij enorm veel ontworpen moet worden met heel veel bewegende delen. Hou het aub overzichtelijk.

Liefs,

Bas